BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE SKARBNIKA GMINY STAWISKI

Stawiski, dnia 25 listopada 2024 roku

KAD.2110.3.2024

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
SKARBNIKA GMINY STAWISKI

I. Burmistrz Stawisk, na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Stawiski.

  1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18-520 Stawiski.
  2. Nazwa stanowiska urzędniczego: Skarbnik Gminy Stawiski.
  3. Referat: Finansowy
  4. Wymiar etatu: pełny etat.
  5. Forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych). Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy Kodeksu pracy (art. 68 - 72).
  6. Wynagrodzenie: ustalone zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 poz. 1638) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego w Stawiskach.

II. Wymagania niezbędne.

  1. Obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa.
  4. Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu.
  6. Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
  7. Nieposzlakowana opinia.
  8. Spełnienie jednego z poniższych warunków.
  9. Ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości.
  10. Ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości.
  11. Wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów.
  12. Posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.

III. Wymagania dodatkowe.

  1. Preferowany kierunek studiów: ekonomia.
  2. Wskazane doświadczenie zawodowe na stanowisku Skarbnika Gminy.
  3. Znajomość przepisów prawa z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz innych przepisów prawa niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku Skarbnika Gminy.
  4. Znajomość obsługi komputera; umiejętność obsługi programów komputerowych niezbędnych do obsługi budżetu gminy, w tym systemu "BeSTi@".
  5. Dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office.
  6. Predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, umiejętność kierowania zespołem i rozwiązywania konfliktów interpersonalnych, odporność na stres, wysoka kultura osobista.

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku.

Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 poz. 1530 z późn. zm.). Do zadań Skarbnika Gminy należy prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:

  1. Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy, wnioskowanie jego zmian.
  2. Koordynowanie planowania budżetu gminy.
  3. Opracowywanie projektów uchwał w sprawie budżetu, a także projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdań z wykonania budżetu.
  4. Wykonywanie budżetu oraz prowadzenie kontroli finansowej i gospodarczej.
  5. Opracowywanie analiz gospodarki finansowej gminy oraz wynikających z nich wniosków.
  6. Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, oraz informowanie Rady Miejskiej oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty.
  7. Opracowywanie procedur kontroli finansowej w Urzędzie Miejskim w Stawiskach i kontrola ich przestrzegania.
  8. Nadzór nad gospodarką finansową gminy, a w szczególności odpowiedzialność za przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych.
  9. Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości i ewidencją majątku gminy.
  10. Przedkładanie Burmistrzowi sprawozdań finansowych i opisowych z realizacji budżetu gminy.
  11. Wydawanie decyzji administracyjnych oraz innych aktów prawnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem burmistrza.
  12. Pełnienie nadzoru nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych gminy.
  13. Kierowanie, organizowanie pracy, koordynowanie i nadzór nad prawidłową realizacją zadań przez poszczególnych pracowników w podległej komórce organizacyjnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zarządzeniami i poleceniami Burmistrza.
  14. Nadzorowanie dyscypliny pracy pracowników zatrudnionych w podległej komórce organizacyjnej.
  15. Koordynowanie oraz nadzorowanie prawidłowości i terminowości postępowań administracyjnych prowadzonych w podległej komórce organizacyjnej.
  16. Uczestniczenie w naradach kierowników.
  17. Wskazywanie propozycji sposobu realizacji zadań Gminy w zakresie dotyczącym podległej komórki organizacyjnej.
  18. Podpisywanie pism, dokumentów, umów w zakresie określonym na podstawie odrębnego upoważnienia burmistrza.
  19. Nadzór nad prawidłowym stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt podległych pracowników.
  20. Przygotowanie projektów zakresów czynności pracownikom zatrudnionym w podległej komórce organizacyjnej oraz ich zmiana i bieżąca aktualizacja.
  21. Organizowanie i nadzorowanie sprawnej, kompetentnej i kulturalnej obsługi obywateli, prowadzenie postępowań w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej oraz terminowego załatwiania indywidualnych spraw.
  22. Opracowywanie okresowych ocen podległych pracowników.
  23. Zapewnienie organizacyjno - technicznych warunków ochrony danych osobowych oraz przestrzegania procedur i zasad systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz nadzór nad przestrzeganiem tych zasad przez podległych pracowników.
  24. Udostępnianie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
  25. Współpraca z pracownikami spoza Referatu Finansowego i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie zadań realizowanych przez Gminę.
  26. Zapewnienie bieżącego funkcjonowania podległej komórki organizacyjnej w przypadku nieobecności pracowników, którzy mają się wzajemnie zastępować.
  27. Realizacja obowiązków i odpowiedzialność w zakresie gromadzenia dochodów budżetowych oraz wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny celem uzyskania najlepszych efektów przy danych nakładach, w ramach realizacji przypisanych zadań.
  28. Planowanie i wykonanie wydatków związanych z zakresem realizowanych zadań.
  29. Uwierzytelnianie kopii dokumentów dotyczących zakresu działalności podległej komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia burmistrza.
  30. Podpisywanie dokumentów wewnętrznych w sprawach dot. funkcjonowania podległej komórki organizacyjnej, niezastrzeżonych do podpisu burmistrza.
  31. Skarbnik pełni funkcję kierownika Referatu Finansowego.

V. Wymagane dokumenty.

  1. Curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
  2. Kserokopie świadectw pracy.
  3. Kwestionariusz osobowy podpisany przez kandydata.
  4. Kopie dokumentów poświadczające wykształcenie (dyplomy, zaświadczenia, świadectwa).
  5. Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia, lub oświadczenie kandydata o pozostaniu w stosunku pracy).
  6. Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach).
  7. Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  8. Podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  9. Podpisanie oświadczenia kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
  10. Podpisane oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
  11. Podpisane oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w procesie naboru na stanowisko.

UWAGA

  1. Dokumenty aplikacyjne muszą być podpisane czytelnie. Brak podpisu lub któregokolwiek z dokumentów wyżej wymienionych skutkuje odrzuceniem oferty.
  2. Jeżeli kandydat składa kopie dokumentów, powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę Komisji Konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów.

VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów.

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie, w Punkcie Obsługi Klienta, znajdującego się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski bądź elektronicznie na adres: sekretariat@stawiski.pl z dopiskiem "Dotyczy naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Skarbnika Gminy Stawiski” w terminie do dnia 16 grudnia 2024 roku do godz. 10:00 (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Stawiskach).
  2. Dokumenty złożone elektronicznie muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  3. Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Dodatkowe informacje.

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
  2. Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://www.bip.stawiski.pl/) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Stawiskach.
  4. Informacji na temat naboru udziela Inspektor ds. kadrowych.
  5. O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie, e-mail lub telefonicznie).

BURMISTRZ STAWISK
Agnieszka Rutkowska

Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 5 gru 2024 11:57
Data opublikowania: czwartek, 5 gru 2024 12:13
Opublikował(a): Jarosław Laskowski
Zaakceptował(a): Jarosław Laskowski
Artykuł był czytany: 114 razy