OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE SEKRETARZA GMINY STAWISKI W URZĘDZIE MIEJSKIM W STAWISKACH
Stawiski, dnia 31 marca 2025 roku
KAD.2110.1.2025
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
SEKRETARZA GMINY STAWISKI W URZĘDZIE MIEJSKIM W STAWISKACH
Burmistrz Stawisk, na podstawie art. 5 ust. 2, 11, 12 i 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze, tj.: Stanowisko Sekretarza Gminy Stawiski w Urzędzie Miejskim w Stawiskach.
- Miejsce wykonywania pracy.
Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski.
- Określenie stanowiska pracy.
Sekretarz Gminy Stawiski.
- Wymagania niezbędne.
1) Posiadanie obywatelstwa polskiego, obywatelstwo kraju Unii europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP.
2) Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3) Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa.
4) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy.
5) Nieposzlakowana opinia.
6) Wykształcenie wyższe: prawnicze, administracyjne, ekonomiczne.
7) Doświadczenie zawodowe: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( U. z 2024 r. poz. 1135), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
8) Bardzo dobra znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej, a w szczególności:
-
- ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
- ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe;
- ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. karta nauczyciela;
- ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. kodeks wyborczy;
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministra z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- przepisów o ochronie danych osobowych (ustawy oraz RODO);
9) Predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odporność na stres, wysoka kultura osobista.
10) Umiejętność redagowania pism.
11) Umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office (Word, Excel i inne niezbędne programy związane z pracą na stanowisku).
- Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku).
1) Sumienność, odpowiedzialność, zaangażowanie.
2) Odporność na stres i wytrwałość.
3) Bezstronność, zdolność podejmowania decyzji.
4) Aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności.
5) Kreatywność, dyspozycyjność, zdolności analityczne.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.
1) Organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne samodzielne stanowiska pracy oraz Referat finansowy.
2) Podejmowanie działań organizacyjno – technicznych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Urzędu, w tym: w zakresie prawidłowego wykonywania czynności kancelaryjnych, obiegu informacji i dokumentów oraz terminowego załatwiania spraw.
3) Opracowywanie przepisów wewnętrznych urzędu (zarządzeń, regulaminów, instrukcji).
4) Nadzór nad wdrażaniem regulaminów, instrukcji, procedur, zarządzeń i innych aktów wewnętrznych.
5) Nadzorowanie przestrzegania rzetelnego i terminowego załatwiania interpelacji, skarg, wniosków i petycji.
6) Koordynowanie prawidłowego przygotowania materiałów pod obrady Rady Miejskiej w Stawiskach, m.in. nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał.
7) Prowadzenie i koordynacja spraw z zakresu kontroli zarządczej, w tym przeprowadzanie bieżących kontroli wewnętrznych w Urzędzie Miejskim oraz
w jednostkach organizacyjnych Gminy Stawiski w ramach kontroli zarządczej.
8) Wykonywanie zadań Gminy związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, referendów i spisów powszechnych.
9) Opracowywanie zakresów czynności poszczególnych stanowisk pracy oraz rozstrzyganie ewentualnych sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami Urzędu.
10) Sporządzanie upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru.
11) Nadzorowanie i koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej w tym realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej.
12) Zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy Stawiski.
13) Współdziałanie z Radą Miejską w Stawiskach i jej komisjami.
14) Organizowanie i nadzorowanie w porozumieniu z Burmistrzem Stawisk naborów na wolne urzędnicze stanowiska pracy oraz organizowanie i nadzorowanie przebiegu służby przygotowawczej oraz okresowej oceny pracowników.
15) Współpraca z organizacjami pozarządowymi i podmiotami pożytku publicznego.
16) Prowadzenie rejestru kontroli wewnętrznych i zewnętrznych.
17) Współdziałanie na zasadzie partnerstwa z organizacjami społecznymi, pozarządowymi, kościołami, związkami wyznaniowymi oraz z osobami fizycznymi i prawnymi w zakresie realizacji zadań gminy.
18) Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza Stawisk w ramach udzielonego upoważnienia.
- Wymagane dokumenty.
1) List motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się o to stanowisko z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej, potwierdzonej właściwymi dokumentami (kopiami) załączonymi do życiorysu.
2) Kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego.
3) Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy.
4) Odpis lub uwierzytelniona kserokopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej.
5) Kwestionariusz osobowy podpisany przez kandydata.
6) Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach).
7) Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
8) Podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
9) Podpisanie oświadczenia kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
10) Podpisane oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
11) Podpisane oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w procesie naboru na stanowisko.
12) Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej) o następującej treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (miejscowość, data, podpis osoby składającej oświadczenie).
UWAGA
1) Dokumenty aplikacyjne muszą być podpisane czytelnie. Brak podpisu lub któregokolwiek z dokumentów wyżej wymienionych skutkuje odrzuceniem oferty.
2) Jeżeli kandydat składa kopie dokumentów, powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę Komisji Konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów.
- Warunki pracy na stanowisku.
1) Miejsce pracy: Urząd Miejski w Stawiskach.
2) Praca administracyjno – biurowa.
3) Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
4) Planowany termin zatrudnienia: od dnia 21 kwietnia 2025 roku.
5) Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas zastępstwa, pełny etat.
- Miejsce i termin złożenia dokumentów.
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie, w Punkcie Obsługi Klienta, znajdującego się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski bądź elektronicznie na adres: sekretariat@stawiski.pl z dopiskiem "Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy Stawiski w Urzędzie Miejskim w Stawiskach.” w terminie do dnia 14 kwietnia 2025 roku (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Stawiskach).
2) Dokumenty złożone elektronicznie muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
3) Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowe informacje.
1) W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
2) Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.
3) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://www.bip.stawiski.pl/) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Stawiskach.
4) Informacji na temat naboru udziela Inspektor ds. kadrowych.
5) O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie, e-mail lub telefonicznie).
BURMISTRZ STAWISK
Agnieszka Rutkowska