BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE DS. OCHRONY ŚRODOWISKA, ZABYTKÓW I GOSPODARKI ODPADAMI

Stawiski, dnia 31 grudnia 2024 roku

KAD.2110.6.2024

OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
DS. OCHRONY ŚRODOWISKA, ZABYTKÓW I GOSPODARKI ODPADAMI

Burmistrz Stawisk, na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze, tj.: Stanowisko ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.

1. Miejsce wykonywania pracy.

Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski.

2. Określenie stanowiska pracy.

Stanowisko ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.

3. Wymagania niezbędne.

  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa.
  4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy.
  5. Nieposzlakowana opinia.
  6. Wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, administracji, prawa.
  7. Rok doświadczenia na podobnym stanowisku.

4. Wymagania dodatkowe.

  1. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
  2. Umiejętność pracy w zespole.
  3. Znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, a w szczególności:
    1. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
    2. ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
    3. ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
    4. ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne;
    5. ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
    6. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
    7. ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
    8. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
    9. ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
    10. ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
  4. Predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odporność na stres, wysoka kultura osobista.
  5. Dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office.

5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.

  1. Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wprowadzanie danych do Bazy Ocen Oddziaływania na Środowisko.
  2. Prowadzenie postępowań dotyczących usunięcia drzew i krzewów.
  3. Sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Marszałkowskiego informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz naliczanie związanych z tym opłat.
  4. Przygotowywanie i opiniowanie materiałów dotyczących programów ochrony środowiska oraz programów ochrony powietrza.
  5. Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  6. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo wodne.
  7. Obsługa interesanta związana z funkcjonującym systemem gospodarki odpadami.
  8. Kontrola firm posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej oraz prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
  9. Weryfikacja sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (analiza sprawozdań, wprowadzanie danych do systemu, prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie sprawozdań przedłożonych przez przedsiębiorców).
  10. Weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie sprawozdań przedłożonych przez przedsiębiorców).
  11. Sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu działania stanowiska i wymaganych przepisami z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminach.
  12. Dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu aktualizacji i weryfikacji rynku gospodarki odpadami oraz możliwości technicznych i organizacyjnych gminy.
  13. Kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych, sposobu i częstotliwości pozbywania się nieczystości ciekłych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Stawiski.
  14. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, przyłączy kanalizacyjnych i umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców.
  15. Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
  16. Planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami oraz związanych z edukacją ekologiczną.
  17. Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków objętych wojewódzką ewidencją zabytków.
  18. Przygotowanie projektów pism, zarządzeń, uchwał, umów, porozumień itp. z zakresu prowadzonych zadań.
  19. Planowanie, nadzór i rozliczanie wydatków z zakresu prowadzonych zadań.
  20. Przygotowanie informacji do planowania budżetu oraz sprawozdań z realizacji budżetu.

6. Wymagane dokumenty.

  1. Curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
  2. Kwestionariusz osobowy podpisany przez kandydata.
  3. Kopie dokumentów poświadczające wykształcenie (dyplomy, zaświadczenia, świadectwa).
  4. Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia, lub oświadczenie kandydata o pozostaniu w stosunku pracy).
  5. Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach).
  6. Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  7. Podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  8. Podpisanie oświadczenia kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
  9. Podpisane oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
  10. Podpisane oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w procesie naboru na stanowisko.

UWAGA

  1. Dokumenty aplikacyjne muszą być podpisane czytelnie. Brak podpisu lub któregokolwiek z dokumentów wyżej wymienionych skutkuje odrzuceniem oferty.
  2. Jeżeli kandydat składa kopie dokumentów, powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę Komisji Konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów.

7. Warunki pracy na stanowisku.

  1. Miejsce pracy: Urząd Miejski w Stawiskach.
  2. Praca administracyjno – biurowa.
  3. Praca przy komputerze.
  4. Planowany termin zatrudnienia: od dnia 20 stycznia 2025 roku.
  5. Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat.

8. Miejsce i termin złożenia dokumentów.

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie, w Punkcie Obsługi Klienta, znajdującego się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski bądź elektronicznie na adres: sekretariat@stawiski.pl z dopiskiem "Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.” w terminie do dnia 13 stycznia 2025 roku (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Stawiskach).
  2. Dokumenty złożone elektronicznie muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  3. Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

9. Dodatkowe informacje.

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
  2. Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://www.bip.stawiski.pl/) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Stawiskach
  4. Informacji na temat naboru udziela Inspektor ds. kadrowych.
  5. O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie, e-mail lub telefonicznie).

BURMISTRZ STAWISK
Agnieszka Rutkowska

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 31 gru 2024 10:46
Data opublikowania: wtorek, 31 gru 2024 11:02
Opublikował(a): Jarosław Laskowski
Zaakceptował(a): Jarosław Laskowski
Artykuł był czytany: 38 razy