OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE DS. OCHRONY ŚRODOWISKA, ZABYTKÓW I GOSPODARKI ODPADAMI
Stawiski, dnia 31 grudnia 2024 roku
KAD.2110.6.2024
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
DS. OCHRONY ŚRODOWISKA, ZABYTKÓW I GOSPODARKI ODPADAMI
Burmistrz Stawisk, na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze, tj.: Stanowisko ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.
1. Miejsce wykonywania pracy.
Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski.
2. Określenie stanowiska pracy.
Stanowisko ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.
3. Wymagania niezbędne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy.
- Nieposzlakowana opinia.
- Wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, administracji, prawa.
- Rok doświadczenia na podobnym stanowisku.
4. Wymagania dodatkowe.
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań, a w szczególności:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
- ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne;
- ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
- ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
- ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
- Predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, zdolności analityczne, komunikacyjne, sumienność, rzetelność, odporność na stres, wysoka kultura osobista.
- Dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu Microsoft Office.
5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku.
- Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wprowadzanie danych do Bazy Ocen Oddziaływania na Środowisko.
- Prowadzenie postępowań dotyczących usunięcia drzew i krzewów.
- Sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Marszałkowskiego informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz naliczanie związanych z tym opłat.
- Przygotowywanie i opiniowanie materiałów dotyczących programów ochrony środowiska oraz programów ochrony powietrza.
- Wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo wodne.
- Obsługa interesanta związana z funkcjonującym systemem gospodarki odpadami.
- Kontrola firm posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej oraz prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
- Weryfikacja sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (analiza sprawozdań, wprowadzanie danych do systemu, prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie sprawozdań przedłożonych przez przedsiębiorców).
- Weryfikacja sprawozdań składanych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie sprawozdań przedłożonych przez przedsiębiorców).
- Sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu działania stanowiska i wymaganych przepisami z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminach.
- Dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu aktualizacji i weryfikacji rynku gospodarki odpadami oraz możliwości technicznych i organizacyjnych gminy.
- Kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych, sposobu i częstotliwości pozbywania się nieczystości ciekłych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Stawiski.
- Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, przyłączy kanalizacyjnych i umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców.
- Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami oraz związanych z edukacją ekologiczną.
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków objętych wojewódzką ewidencją zabytków.
- Przygotowanie projektów pism, zarządzeń, uchwał, umów, porozumień itp. z zakresu prowadzonych zadań.
- Planowanie, nadzór i rozliczanie wydatków z zakresu prowadzonych zadań.
- Przygotowanie informacji do planowania budżetu oraz sprawozdań z realizacji budżetu.
6. Wymagane dokumenty.
- Curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy podpisany przez kandydata.
- Kopie dokumentów poświadczające wykształcenie (dyplomy, zaświadczenia, świadectwa).
- Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia, lub oświadczenie kandydata o pozostaniu w stosunku pracy).
- Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach).
- Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- Podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Podpisanie oświadczenia kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
- Podpisane oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
- Podpisane oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w procesie naboru na stanowisko.
UWAGA
- Dokumenty aplikacyjne muszą być podpisane czytelnie. Brak podpisu lub któregokolwiek z dokumentów wyżej wymienionych skutkuje odrzuceniem oferty.
- Jeżeli kandydat składa kopie dokumentów, powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę Komisji Konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów.
7. Warunki pracy na stanowisku.
- Miejsce pracy: Urząd Miejski w Stawiskach.
- Praca administracyjno – biurowa.
- Praca przy komputerze.
- Planowany termin zatrudnienia: od dnia 20 stycznia 2025 roku.
- Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat.
8. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie, w Punkcie Obsługi Klienta, znajdującego się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski lub drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Stawiskach, Plac Wolności 13/15, 18 – 520 Stawiski bądź elektronicznie na adres: sekretariat@stawiski.pl z dopiskiem "Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska, zabytków i gospodarki odpadami.” w terminie do dnia 13 stycznia 2025 roku (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Stawiskach).
- Dokumenty złożone elektronicznie muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
9. Dodatkowe informacje.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
- Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://www.bip.stawiski.pl/) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Stawiskach
- Informacji na temat naboru udziela Inspektor ds. kadrowych.
- O terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie, e-mail lub telefonicznie).
BURMISTRZ STAWISK
Agnieszka Rutkowska
- Klauzula informacyjna na przetwarzanie danych osobowych (pdf) 31 gru 2024 11:02 0,36 MB