Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na realizację zadania pn:
W trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 60 tys. euro
BURMISTRZ STAWISK,18-520 Stawiski, Plac Wolności 13/15 zwany dalej „Zamawiającym „ zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonym na podstawie art.10. ust.1 w związku z art 39 ustawy Prawo zamówień publicznych ,zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia, zwanej dalej „SIWZ”.
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje sie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 19 , poz.177) zwanej dalej „ustawą” oraz w sprawach nieuregulowanych ustawa , przepisy ustawy – Kodeks cywilny.
- Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa następujących materiałów polbrukowych ogółem:
- krawężnik typu lekkiego kolor szary – 702 mb,
- kostka szara „6” „cegiełka” – 1022 m 2 ,
- kostka szara „8” „ cegiełka „ – 165 m 2
- obrzeża szare – 495 mb
Powyższe materiały należy dostarczyć w następujące miejsca :
- M. Stawiski ulica Kossaka – krawężnik typu lekkiego szary – 280 mb, kostka szara cegiełka „6” – 230 m 2 , kostka szara cegiełka „8” – 45 m 2 ,
- M. Stawiski ulica Plac Wolności – obrzeża szare 20 mb, kostka cegiełka szara „8 – 40 m 2,
- M. Stawiski ul. Kościelna (parking przy NZOZ) – krawężnik typu lekkiego szary – 32 mb, kostka cegiełka szara „6” 153 m 2 ,
- M. Stawiski ulica Ogrodowa – krawężnik typu lekkiego szary – 110 mb, kostka cegiełka szara „6” 320 m 2 , kostka cegiełka szara „8” – 90 m 2,
- M. Stawiski ulica Smolniki – krawężnik typu lekkiego – 100 mb, kostka cegiełka szara „6” 170 m 2,
- Wieś Sokoły – krawężnik typu lekkiego szary – 180 mb, kostka szara „6” –270 m 2 , obrzeża szare – 200 mb,
Zamawiający informuje że nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających , o których mowa w art. 67 ust.1 pkt .6 ustawy,
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .
CPV - 28813120-1
Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia :
- okres gwarancji 36 miesięcy,
- płatności - 30 dni po dostarczeniu ostatniej partii materiału i otrzymaniu faktury VAT ,
- transport i rozładunek na koszt dostawcy materiałów . Miejsce dostaw , Stawiski ulice: Kossaka , Kościelna ,Ogrodowa, Smolniki , Plac Wolności i wieś Sokoły .
Zamawiający nie dopuszcza zatrudnienie podwykonawców .
- Wymagany termin realizacji zamówienia 30 dni od daty podpisania umowy.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy , którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia,
- posiadają niezbędny potencjał techniczny do wykonania zamówienia,
- dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia )art. 24 ust.1 i 2 ustawy).
Ocena spełniania w/w dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt.17 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie ,iż w/w warunki wykonawca spełnił. Uzupełnienie wymaganych dokumentów nie jest możliwe po upływie terminu składania ofert. , chyba ze ich nie uzupełnienie skutkowałoby unieważnieniem postępowania.
Nie spełnienie chociaż jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedna ofertę.
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
- wykonawcy przedłożą wraz z oferta umowę określającą strony umowy , cel działania, okres ważności umowy sposób ich współdziałania, zakres oraz przewidzianych do wykonania przez każdego z nich, sposób odpowiedzialności (wymaga się solidarnej odpowiedzialności wykonawców),
- w odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego ,każdy z przedsiębiorców wchodzący w skład konsorcjum oddzielnie musi udokumentować ,że nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 pkt 1-9 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
- wykonawcy występujący wspólnie musza ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub zostać przedłożone oddzielnie wraz z oferta,
Uwaga: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
- wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem(liderem),
- wypełniając formularz ofertowy , jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” w miejscu ,np, nazwa i adres „Wykonawcy „ należy wpisać dane dotyczące konsorcjum , a nie pełnomocnika konsorcjum.
- Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i założeniem oferty, z zastrzeżeniem art.93 ust.4 ustawy.
- Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelna technika oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
Każda zapisana strona (kartka ) oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami.
Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisująca ofertę.
- Osobami uprawnionymi przez zmawiającego do kontaktu z wykonawcami są:
1. Waldemar Kamiński
Oświadczenia , wnioski zawiadomienia oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy przekazują pisemnie.
Zamawiający dopuszcza również przekaz w/w dokumentów oraz informacji droga elektroniczną, pod warunkiem niezwłocznego ich potwierdzenia pisemnie. Oświadczenie , wnioski zawiadomienia oraz informacje winny być kierowane na adres e-mail: wrg-umstawiski@hi.pl.
Wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia , sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytanie na piśmie pod adres: Urząd Miejski w stawiskach ,18-520 Stawiski, Plac Wolności 13/15,.
Zapytania mogą być składane faksem pod numerem :(086) 278 55 33 pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia treści zapytania na piśmie.
Zamawiający niezwłocznie udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania ,związane z prowadzonym postępowaniem pod warunkiem ,że zapytanie zostanie złożone w siedzibie Zamawiającego nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert.
Treść wyjaśnienia zostanie przekazana jednocześnie wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ bez wskazania źródła zapytania.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, zamawiający może zmodyfikować treść SIWZ.
Dokonaną modyfikacje zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ.
W przypadku gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty, Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia tych zmian w ofertach.
- W szczególnie uzasadnionej przypadkach przed upływem terminu składania ofert, zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ.
O każdej ewentualnej zmianie, zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z uczestników postępowania. W przypadku , gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty, zmawiający może przedłużyć termin składania ofert.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni . Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- WADIUM
Nie dotyczy
- ZABEZPIECZENIE
Nie dotyczy
- Ofertę należy złożyć w dwóch zamkniętych kopertach w siedzibie zamawiającego w Urzędzie Miejskim w Stawiskach , Plac Wolności 13/15 , pokój nr 12 do dnia 23 kwietnia 2007r do godziny 10 oo .
- Kopertę zewnętrzną nie oznakowaną nazwą Wykonawcy należy zaadresować: Urząd Miejski w Stawiskach , Plac Wolności 13/15 „Oferta w postępowaniu na dostawę materiałów polbrukowych””, Nie otwierać przed dniem 23 kwietnia 2007r , godzina 10 05.
- Koperta wewnętrzna oprócz opisu j.w. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy.
- Konsekwencje złożenia oferty nie zgodnie z w/w opisem ponosi oferent.
Wykonawca otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty wraz z numerem , jakim oznakowana została oferta.
Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem , że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian, poprawek itp. Przed terminem składania ofert.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi by ć złożone wg takich samych zasad jak składana oferta tj. w dwóch kopertach (zewnętrznej i wewnętrznej) odpowiednio oznakowanych z dopiskiem „ZMIANA”.
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
- Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (wg takich zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek) z napisem na zewnętrznej kopercie „WYCOFANE””
Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po stwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami; koperty wewnętrzne ofert wycofanych nie będą otwierane.
Koperty oznakowane dopiskiem „Zmiana” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy , który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty.
- Otwarcie ofert nastąpi dnia 23 kwietnia 2007r o godzinie 10 05 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Stawiskach , Plac Wolności 13/15 , pokój nr 12 , I piętro.
Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert , zamawiający prześle jemu informacje z otwarcia ofert na pisemny wniosek.
- Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
- wypełniony formularz ofertowy (wg załączonego druku),
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej,[wystawiony nie wczesnej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert],
- oświadczenie ,że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu , określone w art. 22 ust. 1 i 24 ust. 1 ustawy [na formularzu ofertowym],
- wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat dostaw , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostaw stanowiącym przedmiot zamówienia , z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca dostawy oraz załączeniem dokumentów potwierdzających , że roboty te zostały wykonane należycie(wg zał.nr 2),
- atesty na produkowane materiały,
Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonym za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub złożenia dokumentu w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie ) spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
Zamawiający informuje iż zgodnie z art. 96 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jeśli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł ,że nie mogą one być udostępniane.
- przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art.11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 47 z dnia 8 czerwca 1993r, poz. 211 z póź.zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą , co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności . Zastrzegł składając ofertę iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania.
- Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania.
- Zamawiający zaleca aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ‘Tajemnica przedsiębiorstwa” lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych , jawnych elementów oferty.
- zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art.89 ust.1 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia , okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie)por.art.96 ust.4 ustawy),
- Opis sposobu obliczenia ceny oferty.
Cenę oferty należy obliczyć uwzględniając zakres zamówienia określony w przedmiocie zamówienia , koszt transportu , rozładunku oraz ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności , których nie można przewidzieć w chwili zwierania umowy. Cena oferty jest cena ryczałtową.
Informacje dotyczące walut obcych w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawca – nie dotyczy.
- Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami ich znaczeniem:
- cena – 100 %
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalna ilość punktów.
Pozostałym Wykonawcom , spełniającym wymagania kryterialne przepisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
- Ocena ofert w zakresie przedstawionego wyżej kryterium zostanie dokonana wg następujących zasad:
W zakresie kryterium oferta może uzyskać 100 punktów.
Ocena punktowa kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą;
- wg kryterium cena:
- Wc = Cena min./cena ofer.x100 pkt.
- Za ofertę najkorzystniejsza uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów.
W toku oceny ofert zamawiający może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy , którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
Zamawiający powiadomi na piśmie o wynikach postępowania wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
Wybranemu Wykonawcy zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy.
- Wykonawcom , jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych.
Każdemu dostawcy oraz innym osobom . których interes prawny w związku z postępowaniem o zamówienia publiczne doznał uszczerbku przysługują środki ochrony prawnej w postaci
- protestu (art. 180 – 183 upzp).
Załączniki:
- Formularz ofertowy,
- Kosztorys ofertowy, wykaz zamówień realizowanych przez wykonawcę
- Oświadczenie z art. 22 i 24 Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r (Dz.U.,nr 19, poz. 117 z póź. zmian.),
- Projekt umowy
- Formularz ofertowy (doc) 13 kwi 2007 13:47 0,03 MB
- Kosztorys ofertowy (doc) 13 kwi 2007 13:48 0,02 MB
- Wykaz zamówień, realizowanych przez wykonawcę (rtf) 20 kwi 2007 08:58 0,01 MB
- Oświadczenie (doc) 13 kwi 2007 13:49 0,02 MB
- Projekt umowy (doc) 13 kwi 2007 13:49 0,06 MB