Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
A. Informacje wstępne
- Zamawiający
- Tryb postępowania
- Informacje uzupełniające
- Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystywane w inny sposób, ani udostępniane osobom nie uczestniczącym w postępowaniu.
- Ilekroć w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zastosowane jest pojęcie „ustawa”, bez bliższego określenia o jaką ustawę chodzi, dotyczy ono ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 Nr 19, poz. 177 ze zm.).
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oraz dostarczeniem oferty ponosi wykonawca.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art. 93 ustawy. O fakcie unieważnienia postępowania, zamawiający zawiadomi wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
- Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zmiana może mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim wykonawcom i będzie dla nich wiążąca.
- Pisma, wiadomości, pytania, informacje prosimy składać pisemnie do sekretariatu Szkoły Podstawowej w Stawiskach. Informacje można przekazywać: na konto e-mail (prosimy o niezwłoczne potwierdzenie na piśmie).
- Udzielanie wyjaśnień
- dyrektor ZS-P Stawiski, Sławomir Chodnik tel. 086 278 56 09, kom. 606 224 353
Zamawiającym jest: Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Stawiskach
Adres: 18-520 Stawiski ul. Polowa 12
Telefon: 086 2785609
Adres e-mail: sp_stawiski@poczta.onet.pl, witryna www: www.bip.stawiski.pl
Godziny urzędowania od 730 - 1530
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania o cenę z zachowaniem zasad określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 Nr 19, poz. 177 ze zm.).
Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami jest:
B. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów, które przeznaczone będą na wymianę pokrycia dachowego Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Stawiskach, ul. Polowa 12. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
C. Terminy
- Oferty należy składać do dnia 10 listopada 2006 r. do godziny 1300 w siedzibie zamawiającego, w sekretariacie.
- Publiczne otwarcie ofert odbędzie się w dniu 10 listopada 2006 r. o godzinie 1310 w siedzibie zamawiającego, w sekretariacie.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
- Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Oznacza to, że wykonawca związany jest z ofertą do dnia 10 grudnia 2006 r.
- Termin realizacji zamówienia (wymagany) – 3 tygodnie od dnia podpisania umowy.
D. Informacje o warunkach jakie muszą spełniać wykonawcy.
Składający ofertę winien wcześniej zapoznać się z:
- warunkami zawartymi w niniejszej specyfikacji.
Warunkiem ubiegania się przez oferenta o udzielenie zamówienia publicznego jest:
- spełnienie warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
- prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
- przedstawienie oferty zgodnej z wymaganiami zamawiającego określonymi w niniejszej specyfikacji,
- nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy,
- złożenie oferty w formie i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
E. Wymagane oświadczenia
Każdy wykonawca przystępujący do postępowania powinien złożyć oświadczenie, że:
- posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności lub, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
F. Instrukcja przygotowania ofert.
- Wykonawca zainteresowany zamówieniem winien chęć swojego udziału zgłosić na piśmie w formie oferty złożonej w nieprzejrzystej kopercie opatrzonej napisem: „Zapytanie o cenę – materiały na wykonanie dachu SP Stawiski”
- Koperta powinna być zaadresowana i oznaczona jak wyżej, a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem oferenta.
- Oferta powinna być sporządzona:
- każda zapisana strona oferty powinna być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną do występowania i zaciągania zobowiązań w imieniu oferenta,
- wszystkie zapisane arkusze (kartki) oferty muszą być kolejno ponumerowane,
- poprawki winny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby uprawnionej,
- całość oferty musi być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie – arkusze (kartki) oferty muszą być zszyte, zbindowane lub połączone w jedną całość inną techniką,
- każdy oferent może złożyć w niniejszym zamówieniu tylko jedną ofertę pod rygorem odrzucenia,
- nie dopuszcza się składania oferty wariantowej,
- cena ofertowa powinna być podana cyfrowo.
- Oferta powinna zawierać: formularz oferty na załączonym druku.
G. Sposób obliczenia ceny oferty.
- Cena ofertowa winna uwzględniać łącznie:
- dostawę materiałów do Szkoły Podstawowej w Stawiskach wg potrzeb Zamawiającego,
- wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT, innych opłat i podatków, opłat celnych, kosztów pierwotnej legalizacji oraz ewentualnych upustów i rabatów. Ceny należy podać w złotych polskich w postaci cyfrowej.
- Wszelkie rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
- Cenę należy podać w PLN:
- z podatkiem VAT.
H. Wadium
W niniejszym postępowaniu nie jest wymagane wadium.
I. Kryteria wyboru ofert.
Oferty oceniane będą w 2 etapach:
- ocena w zakresie wymagań formalnych i kompletności oferty, tj. oferty nie spełniające wymagań określonych ustawą i SIWZ zostaną odrzucone,
- ocena merytoryczna według kryterium określonego poniżej. W tym etapie rozpatrywane będą oferty nie podlegające odrzuceniu, złożone przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu.
Przy wyborze i ocenie oferty zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Cena oferty – 100%
Oferty oceniane będą w następujący sposób:
oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów = 100, pozostałe oferty zostaną przeliczone proporcjonalnie w stosunku do najtańszej wg wzoru:
Cn = (cena oferty najtańszej : cena oferty badanej) x 100 pkt
Uzyskana ilość punktów oferty zostanie pomnożona przez wagę tego kryterium.Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z najniższą ceną.
J. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert.
- Oferty zostaną otwarte publicznie w obecności komisji przetargowej przy udziale przybyłych wykonawców. Komisja ogłasza dane, o których mowa w art. 86 ustawy.
- Oferty, które nadeszły drogą pocztową w kopertach naruszonych będą traktowane jako odtajnione i zostaną zwrócone oferentom bez rozpatrywania.
- Otwarte oferty, bez udziału oferentów, będą badane najpierw pod względem formalnym, po którym nastąpi merytoryczna ocena każdej oferty w oparciu o zawarte w specyfikacji kryteria.
- Dla uznania ważności oferta musi być przygotowana wg wymogów zawartych w pkt. F Specyfikacji. Brak któregokolwiek z dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
- Obowiązuje pisemna forma postępowania.
K. Warunki zawarcia umowy.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy na warunkach określonych w ofercie. Dokładna wielkość zamówienia zostanie określona przez Zamawiającego, po wykonaniu szczegółowego obmiaru robót przez oferenta, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę.
L. Pouczenie o środkach odwoławczych.
Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez
Zamawiającego określonych w ustawie zasad udzielania zamówień, przysługują środki
odwoławcze przewidziane ustawą.
Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do zamawiającego.
Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot
nieuprawniony.
Protest powinien:
- wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego,
- zawierać żądanie,
- zwięzłe przytoczenie zarzutów,
- okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
O wniesieniu protestu oraz jego treści i zarzutach zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia.
Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.
Odwołanie rozpoznaje zespół trzech arbitrów wskazanych przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zespół arbitrów rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego wniesienia. Na wyrok zespołu arbitrów oraz postanowienia zespołu arbitrów kończące postępowanie odwoławcze przysługuje skarga do sądu.
Ł. Załączniki do specyfikacji.
..................................................
(Zamawiający)
Stawiski, dnia 2 listopada 2006 r.
- Załącznik Nr 1 - formularz oferty (rtf) 3 lis 2006 13:30 0,04 MB