Protokół Nr XXXV/13 z Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach
z dnia: 25 lutego 2013 roku
miejsce – UM w Stawiskach (sala konferencyjna)
początek sesji 1205 koniec 1305
Stan radnych Rady Miejskiej w Stawiskach – 15. Na sesji obecnych 14 radnych – lista obecności (zał. nr 1 do protokołu). Nieobecny na sesji radny T. Chojnowski.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Stawiskach Barbara Rzadka przewodniczyła obradom. Otworzyła XXXV Sesję Rady Miejskiej w Stawiskach. Na podstawie listy obecności stwierdziła quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał. Poinformowała, że sesja została zwołana na wniosek Burmistrza.
Następnie przedstawiła porządek obrad XXXV Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.
- Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
- Interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
- Sprawozdanie z działalności Burmistrza Stawisk w okresie między sesjami.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stawiski.
- Odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
- Informacje.
- Zamknięcie obrad sesji.
Przewodnicząca zapytała czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.
Uwag nie było. Przewodnicząca poddała porządek obrad pod głosowanie Rady.
Obecnych podczas głosowania 14 radnych. Rada w głosowaniu 14 ”za” – jednogłośnie przyjęła porządek XXXV sesji celem realizacji.
Przebieg obrad
Pkt 2. Interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
Radny S. Chodnik prosił o:
1) przedstawienie Radzie informacji ze spotkania w dniu 12 lutego br. w Rostkach dotyczącego budowy farm wiatrowych,
2) przedstawienie Radzie informacji, które były przekazywane na spotkaniu z Wojewodą w Starostwie Powiatowym w Kolnie.
Pkt 3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Stawisk w okresie miedzy sesjami.
Sprawozdanie przedstawiła A. Rutkowska Sekretarz Gminy (załącznik nr 2 do protokołu).
Pkt 4. Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt w/w uchwały. Następnie Przewodnicząca otworzyła dyskusję w temacie projektu.
Głos zabrała A. Rutkowska Sekretarz Gminy, która jednocześnie pełni funkcję Przewodniczącego Zespołu ds. dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Stawiski do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Poinformowała, że w wyniku dokonanej weryfikacji i wiedzy pozyskanej podczas szkoleń pracowników w tym temacie deklaracja przyjęta przez Radę wymaga poprawy.
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do złożenia deklaracji. Za właściciela nieruchomości uważa się również współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne osoby władające nieruchomością.
Wiceprzewodniczący Rady R. Bagiński dodał, że prace Zespołu mają na celu uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami. W przypadku stwierdzenia rozbieżności między faktycznie zamieszkałą liczbą ludności a liczbą zameldowanych. Właściciel nieruchomości będzie musiał oprócz deklaracji przedłożyć dodatkowe dokumenty potwierdzające stan faktyczny.
System odbierania odpadów komunalnych obejmuje tylko właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a na których powstają odpady we własnym zakresie zobowiązani są do podpisania umów na odbiór odpadów na zasadach cywilno – prawnych z przedsiębiorcami posiadającymi wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy.
Radny S. Chodnik wnioskował o jak najszybsze informowanie o obowiązku złożenia pierwszej deklaracji dotyczącej wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którą należy złożyć w terminie do 31 marca 2013 roku.
Sekretarz Gminy poinformowała, że w pokoju Nr 2 UM w Stawiskach zostanie utworzony Punkt Informacyjny dla osób składających deklarację.
Radny L. Ramotowski zapytał, jak rozwiązać obowiązującą umowę z ZGKiM w Stawiskach.
Sekretarz Gminy odpowiedziała, że z dniem 30 czerwca br. umowy zostaną wypowiedziane przez ZGKiM w Stawiskach. Dalszej dyskusji Rada nie prowadziła. Przewodnicząca Rady zamknęła dyskusję, po czym poddała projekt uchwały pod głosowanie Rady. Obecnych podczas głosowania 14 radnych. Rada w głosowaniu: 13 głosów „za”, uchwałę podjęła (Uchwała Nr XXXV/184/13 z dnia 25 lutego 2013r. w/s ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stawiski stanowi załącznik do protokołu).
Pkt 5. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
Sekretarz A. Rutkowska odpowiedziała na zapytanie radnego S. Chodnika. W Rostkach organizatorem spotkania był inwestor. Przedstawiciele firmy Veolia z Warszawy przekazali informacje ogólne o zaawansowaniu zadania dotyczącego budowy farm wiatrowych. Z projektu wypadło 6 farm, pozostało do realizacji 18. Projekt planów zagospodarowania przestrzennego zostanie przedstawiony do zaopiniowania i uzgodnienia przez odpowiednie instytucje. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dotycząca budowy farm wiatrowych jest ostateczna.
W dalszej procedurze zostaną wyłożone projekty planów do publicznego wglądu. Po przyjęciu ewentualnych uwag i wniosków Radzie przedkłada się projekt planów do zatwierdzenia.
Spotkanie z Wojewodą miało charakter kurtuazyjny. Głównym tematem dyskusji były zmiany wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz kwestie stanu dróg krajowych i wojewódzkich w powiecie. Drogi w gminie Stawiski, które znajdują się na naszym terenie, zostały wyłączone z uwagi na budowę obwodnicy. Do momentu zakończenia prac nie będą realizowane żadne prace naprawcze na tych drogach. Ponadto gmina zawarła umowę z wykonawcą - Budimexem, że po zakończeniu budowy obwodnicy drogi zostaną oddane do użytku w stanie niepogorszonym.
Pkt 6. Informacje.
Następnie głos zabrała I. Ofman Skarbnik Gminy i poinformowała, że w uchwale Nr XXXIV/178/12 z dnia 21 lutego br. wystąpił błąd pisarski. Prawidłowy zapis powinien brzmieć: Plan dochodów budżetowych - po zmianach -18.489.441zł. Plan wydatków budżetowych - po zmianach - 17.116.232 zł. W związku z powyższym Skarbnik prosiła o przyjęcie poprawki w uchwale.
W głosowaniu Rada jednogłośnie przegłosowała poprawki do uchwały.
Pkt 7. Zamknięcie obrad sesji.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji, Przewodnicząca zamknęła obrady XXXV Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.
Protokołowała | Przewodnicząca Rady Miejskiej |
M.M | Barbara Rzadka |