BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół Nr XXXV/13 z Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach

z dnia: 25 lutego 2013 roku
w sprawie:

miejsce – UM w Stawiskach (sala konferencyjna)

początek sesji 1205 koniec 1305


Stan radnych Rady Miejskiej w Stawiskach – 15. Na sesji obecnych 14 radnych – lista obecności (zał. nr 1 do protokołu). Nieobecny na sesji radny T. Chojnowski.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Stawiskach Barbara Rzadka przewodniczyła obradom. Otworzyła XXXV Sesję Rady Miejskiej w Stawiskach. Na podstawie listy obecności stwierdziła quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał. Poinformowała, że sesja została zwołana na wniosek Burmistrza.

Następnie przedstawiła porządek obrad XXXV Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.

  1. Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
  2. Interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
  3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Stawisk w okresie między sesjami.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stawiski.
  5. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.
  6. Informacje.
  7. Zamknięcie obrad sesji.

Przewodnicząca zapytała czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.

Uwag nie było. Przewodnicząca poddała porządek obrad pod głosowanie Rady.

Obecnych podczas głosowania 14 radnych. Rada w głosowaniu 14 ”za” – jednogłośnie przyjęła porządek XXXV sesji celem realizacji.


Przebieg obrad


Pkt 2. Interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.

Radny S. Chodnik prosił o:

1) przedstawienie Radzie informacji ze spotkania w dniu 12 lutego br. w Rostkach dotyczącego budowy farm wiatrowych,

2) przedstawienie Radzie informacji, które były przekazywane na spotkaniu z Wojewodą w Starostwie Powiatowym w Kolnie.


Pkt 3. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Stawisk w okresie miedzy sesjami.

Sprawozdanie przedstawiła A. Rutkowska Sekretarz Gminy (załącznik nr 2 do protokołu).


Pkt 4. Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt w/w uchwały. Następnie Przewodnicząca otworzyła dyskusję w temacie projektu.

Głos zabrała A. Rutkowska Sekretarz Gminy, która jednocześnie pełni funkcję Przewodniczącego Zespołu ds. dostosowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Stawiski do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Poinformowała, że w wyniku dokonanej weryfikacji i wiedzy pozyskanej podczas szkoleń pracowników w tym temacie deklaracja przyjęta przez Radę wymaga poprawy.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do złożenia deklaracji. Za właściciela nieruchomości uważa się również współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne osoby władające nieruchomością.

Wiceprzewodniczący Rady R. Bagiński dodał, że prace Zespołu mają na celu uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami. W przypadku stwierdzenia rozbieżności między faktycznie zamieszkałą liczbą ludności a liczbą zameldowanych. Właściciel nieruchomości będzie musiał oprócz deklaracji przedłożyć dodatkowe dokumenty potwierdzające stan faktyczny.

System odbierania odpadów komunalnych obejmuje tylko właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a na których powstają odpady we własnym zakresie zobowiązani są do podpisania umów na odbiór odpadów na zasadach cywilno – prawnych z przedsiębiorcami posiadającymi wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy.

Radny S. Chodnik wnioskował o jak najszybsze informowanie o obowiązku złożenia pierwszej deklaracji dotyczącej wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którą należy złożyć w terminie do 31 marca 2013 roku.

Sekretarz Gminy poinformowała, że w pokoju Nr 2 UM w Stawiskach zostanie utworzony Punkt Informacyjny dla osób składających deklarację.

Radny L. Ramotowski zapytał, jak rozwiązać obowiązującą umowę z ZGKiM w Stawiskach.

Sekretarz Gminy odpowiedziała, że z dniem 30 czerwca br. umowy zostaną wypowiedziane przez ZGKiM w Stawiskach. Dalszej dyskusji Rada nie prowadziła. Przewodnicząca Rady zamknęła dyskusję, po czym poddała projekt uchwały pod głosowanie Rady. Obecnych podczas głosowania 14 radnych. Rada w głosowaniu: 13 głosów „za”, uchwałę podjęła (Uchwała Nr XXXV/184/13 z dnia 25 lutego 2013r. w/s ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stawiski stanowi załącznik do protokołu).


Pkt 5. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania radnych i wolne wnioski.

Sekretarz A. Rutkowska odpowiedziała na zapytanie radnego S. Chodnika. W Rostkach organizatorem spotkania był inwestor. Przedstawiciele firmy Veolia z Warszawy przekazali informacje ogólne o zaawansowaniu zadania dotyczącego budowy farm wiatrowych. Z projektu wypadło 6 farm, pozostało do realizacji 18. Projekt planów zagospodarowania przestrzennego zostanie przedstawiony do zaopiniowania i uzgodnienia przez odpowiednie instytucje. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dotycząca budowy farm wiatrowych jest ostateczna.

W dalszej procedurze zostaną wyłożone projekty planów do publicznego wglądu. Po przyjęciu ewentualnych uwag i wniosków Radzie przedkłada się projekt planów do zatwierdzenia.

Spotkanie z Wojewodą miało charakter kurtuazyjny. Głównym tematem dyskusji były zmiany wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz kwestie stanu dróg krajowych i wojewódzkich w powiecie. Drogi w gminie Stawiski, które znajdują się na naszym terenie, zostały wyłączone z uwagi na budowę obwodnicy. Do momentu zakończenia prac nie będą realizowane żadne prace naprawcze na tych drogach. Ponadto gmina zawarła umowę z wykonawcą - Budimexem, że po zakończeniu budowy obwodnicy drogi zostaną oddane do użytku w stanie niepogorszonym.


Pkt 6. Informacje.

Następnie głos zabrała I. Ofman Skarbnik Gminy i poinformowała, że w uchwale Nr XXXIV/178/12 z dnia 21 lutego br. wystąpił błąd pisarski. Prawidłowy zapis powinien brzmieć: Plan dochodów budżetowych - po zmianach -18.489.441zł. Plan wydatków budżetowych - po  zmianach - 17.116.232 zł. W związku z powyższym Skarbnik prosiła o przyjęcie poprawki w uchwale.

W głosowaniu Rada jednogłośnie przegłosowała poprawki do uchwały.

 

Pkt 7. Zamknięcie obrad sesji.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji, Przewodnicząca zamknęła obrady XXXV Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.

Protokołowała
Przewodnicząca Rady Miejskiej
M.M
Barbara Rzadka
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 27 mar 2013 10:02
Opublikował(a): Jarosław Laskowski
Zaakceptował(a): Jarosław Laskowski
Artykuł był czytany: 1966 razy