BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół Nr XX/07 z Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach

z dnia: 15 grudnia 2007 roku
w sprawie:
XX Sesja Rady Miejskiej w Stawiskach odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Stawiskach, twała od godziny 10 15 do godziny 11 15 ;


Radni obecni wg załączonej listy obecności.
Sołtysi wg załączonej listy obecności.
Goście zaproszeni wg załączonej listy obecności.


Ad 1. Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
Pani Barbara Rzadka – Przewodnicząca Rady Miejskiej w Stawiskach otworzyła XX Sesję Rady Miejskiej w Stawiskach.
Stwierdzenie qworum.
Na podstawie listy obecności radnych(załącznik do protokołu)Przewodnicząca stwierdziła quorum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.
Następnie przedstawiła proponowany porządek obrad.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 02.12.2007 r.
  3. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi.
  4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stawiski na rok 2008.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Stawiski.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Stawiskach na rok 2008.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie określenia w drodze regulaminu wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest Gminy Stawiski.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia w drodze regulaminu stawek nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowych zasad jego przyznawania dla nauczycieli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski.
  10. Zapytania i wolne wnioski.
  11. Zamknięcie obrad sesji.

      Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem czy są propozycje do porządku obrad.Burmistrz stwierdził, iż na Wspólnym Posiedzeniu Komisji Rada ustaliła, że z decyzją dot. uchwalenia regulaminów dla nauczycieli Rada poczeka do uchwalenia budżetu państwa. W związku z powyższym Burmistrz proponuje o wycofanie z porządku obrad pkt. 8.Podjęcie uchwały w sprawie określenia w drodze regulaminu wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski. 9.Podjęcie uchwały w sprawie określenia w drodze regulaminu stawek nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowych zasad jego przyznawania dla nauczycieli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski.
      Następnie Burmistrz zaproponował wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał pkt.5 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
      Pkt.6 Podjęcie uchwały w sprawie wydatków niewygasających z dniem 31 grudnia 2007 r.
Radny p. Sławomir Kołakowski zgłosił wniosek o wycofanie punktów z porządku obrad – 6.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Stawiski oraz 7.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Stawiskach na rok 2008.
Przewodnicząca poddała I wniosek Burmistrza w sprawie wycofania z porządku obrad pkt.8 i pkt.9
W wyniku głosowania : 15 radnych „za” wycofaniem punktów z porządku obrad.
Przewodnicząca poddała II wniosek Burmistrza w sprawie wprowadzenia pkt.5 i pkt.6
W wyniku głosowania : 15 radnych „za” - jednogłośnie
Przewodnicząca poddała pod glosowanie wniosek radnego p.S.Kołakowskiego w sprawie wycofania pkt. 6 i pk.7
W wyniku głosowania :
11 radnych „za” , 4 radnych „wstrzymało się „ od głosu w tej sprawie.
Przewodnicząca Rady odczytała proponowany porządek po zmianach
  1. Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 02.12.2007 r.
  3. Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi.
  4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wydatków niewygasających z dniem 31 grudnia 2007 roku.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stawiski na rok 2008.
  8. Zapytania i wolne wnioski.
  9. Zamknięcie obrad sesji.
Następnie Przewodnicząca poddała porządek obrad po zmianach pod głosowanie :
W wyniku głosowania: 15 radnych „za” Porządek został przyjęty jednogłośnie.

Ad.2.Przyjęcie protokołu z obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 02.12.2007 r.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie protokół z poprzedniej sesji.
W wyniku głosowania :
14 radnych głosowało ”za” przyjęciem protokołu, 1 osoba „wstrzymała się od głosu” Protokół Nr XIX/07 Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 2 grudnia 2007 r. został przyjęty.

Ad.3 Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi.

Radni nie zgłosili interpelacji ani zapytań.

Ad.4 Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie między sesjami.

Sprawozdanie Burmistrza stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Ad. 5 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

Pani Skarbnik przedstawiła objaśnienia do zmian w budżecie:
Zmniejszenie planu dochodów budżetowych – 2.700 zł.
  1. dział 750 „administracja publiczna” rozdz. 75095 „pozostała działalność” § 0450 „wpływy z opłaty administracyjnej” – zmniejszenie o 2.700 zł. w związku z tym iż taka opłata w gminie nie występuje.

Zwiększenie planu dochodów budżetowych – 230.812 zł.
  1. dział 010 rozdz. 01010 „infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi” § 0970 „wpływy z różnych dochodów” – zwiększenie o 3.098 zł. z wpłat ludności na inwestycje ( plan 26.117 zł., wykonanie na 30.10.2007 r. 29215 zł.)
  2. dział 600 „transport i łączność” rozdz. 60016 „drogi publiczne gminne” § 0970 „wpływy z różnych dochodów” – zwiększenie o 333 zł. – opłata za zajęcie pasa drogowego (plan 0, wykonanie 333 zł.)
  3. dział 700 „gospodarka mieszkaniowa” rozdz. 70005 „gospodarka gruntami i nieruchomościami” – zwiększenie o 1.588 zł., z tego: - § 0470 „wpływy z opłat za wieczyste użytkowanie” – zwiększenie o 1254 zł. (plan 1827 zł., wykonanie 3.080,53 zł.) - § 0920 „pozostałe odsetki” – zwiększenie o 334 zł. (plan 0, wykonanie 334,31 zł.)
  4. dział 750 „administracja publiczna” – zwiększenie o 2.017 zł., z tego: - rozdz. 75011 „urzędy wojewódzkie” § 2360 „dochody jst związane z realizacją zadań zleconych” –zwiększenie o 834 zł. (plan 699 zł.,wykonanie 1.533,02 zł.)
    - rozdz. 75023 „administracja publiczna” § 0830 „wpływy z usług” – zwiększenie o 1.183 zł. – odpłatność za rozmowy telefoniczne ( plan 700 zł., wykonanie 1.883,01 zł.)
  5. dział 756 „dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej” – zwiększenie o 53.104 zł., z tego: - rozdz. 75615 „wpływy z podatków i opłat od os.prawnych” § 0340 „podatek od środków transportowych” – zwiększenie o 1.904 zł. (plan 5.397 zł., wykonanie 7.301 zł.)
    - rozdz. 75616 „wpływy z podatków i opłat od os.fizycznych” – zwiększenie o 39.625 zł., z tego: § 0360 „podatek od spadków i darowizn” o 37.765 zł. (plan 4.220 zł., wykonanie 41.985 zł.; § 0910 „odsetki” o 1.860 zł. (plan 0, wykonanie 1.860 zł.)
    - rozdz. 75618 „wpływy z innych opłat” § 0410 „wpływy z opłaty skarbowej” – zwiększenie o 9.077 zł. (plan 25.000 zł., wykonanie 34.077 zł.)
    - rozdz. 75621 „udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa” § 0020 „podatek dochodowy od osób prawnych” – zwiększenie o 2.498 zł. (plan 6.000 zł., wykonanie 8.498,11 zł.)
  6. dział 758 „różne rozliczenia” rozdz. 75814 „różne rozliczenia finansowe” § 0970 „wpływy z różnych dochodów” zwiększenie o 25.183 zł. z refundacji wynagrodzeń i pochodnych z PUP (plan 82.354 zł., wykonanie na 30.11.2007 r. 97.537 zł., przewidywana refundacja 10.000 zł.)
  7. dział 801 „oświata i wychowanie” zwiększenie o 142.975 zł., z tego: - rozdz. 80104 „przedszkola” § 0960 „darowizny” – zwiększenie o 700 zł. – darowizna na dofinansowanie do wymiany drzwi wejściowych;
    - dział 80113 „dowożenie uczniów do szkół” § 6260 „dotacje otrzymane z funduszy celowych na dofinansowanie zakupów inwestycyjnych” – zwiększenie o 90.000 zł. – środki otrzymane z PFRON na zakup mikrobusu;
    - dział 80195 „pozostała działalność” § 2440 „dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jst” – zwiększenie o 52.275 zł. – środki pozyskane z PFRON w ramach programu „Uczeń na wsi – pomoc w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko – wiejskie”
  8. dział 852 „pomoc społeczna” – zwiększenie o 978 zł., z tego:
    - rozdz. 85212 „świadczenia rodzinne” § 2360 „dochody związane z realizacją zadań zleconych” – zwiększenie o 622 zł.(plan 683 zł.,wykonanie 1.305,42 zł.
    - rozdz. 85228 „usługi opiekuńcze” § 0830 „wpływy z usług” – zwiększenie o 356 zł. – wpłaty za usługi opiekuńcze (plan 2.000 zł., wykonanie 2.356,08 zł)
  9. dział 900 „gospodarka komunalna i ochrona środowiska” rozdz.„pozostała działalność” § 0970 „wpływy z różnych dochodów” – zwiększenie o 1536 zł. – wpłaty na inwestycje w mieście (plan 5.100 zł., wykonanie 6.635,62 zł.)

    Zmniejszenie planu wydatków – 2.577 zł.
    1. dział 801 „oświata i wychowanie” rozdz. 80101 „szkoły podstawowe” § 6050 „wydatki inwestycyjne” – zmniejszenie o 2.577 zł., w związku z tym iż przekosztorysowanie projektu hali sportowej kosztowało 2.422,92 zł., a planowano 5.000 zł.)

    Zwiększenie planu wydatków – 230.689 zł.
    1. dział 600 „transport i łączność” rozdz. 60016 „drogi publiczne gminne” § 4300 „zakup usług pozostałych” – zwiększenie o 5.144 zł. na bieżące utrzymanie dróg;
    2. dział 750 „administracja publiczna” - zwiększenie o 44.060 zł., z tego:
      - rozdz. 75011 „urzędy wojewódzkie” § 4300 „zakup usług pozostałych” zwiększenie o 2.000 zł. na nadzór nad programami;
      - rozdz. 75022 „rady gmin” § 3030 „różne wydatki na rzecz osób fizycznych” zwiększenie o 3.000 zł. na diety;
      - rozdz. 75023 „urzędy gmin” zwiększenie o 29.960 zł., z tego: § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” o 3.000 zł., § 4300 „zakup usług pozostałych” o 15.000 zł., § 4360 „opłaty z tytułu usług telefonii komórkowej” o 600 zł., § 4410 „podróże służbowe krajowe” o 1.000 zł., § 4580 „pozostałe odsetki” o 10.360 zł. – odsetki od zaległych składek na PFRON;
      - rozdz. 75095 „pozostała działalność” zwiększenie o 9.100 zł., z tego: § 3030 „różne wydatki na rzecz osób fizycznych” o 6.100 zł.(diety sołtysów), § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” o 1.000 zł., § 4300 „zakup usług pozostałych” o 2.000 zł.
    3. dział 754 „bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.” rozdz. 75412 „ochotnicze straże pożarne” zwiększenie o 6.120 zł., z tego § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” o 6.000 zł., § 4280 „zakup usług zdrowotnych” o 120 zł.
    4. dział 757 obsługa długu publicznego” rozdz. 75702 „obsługa kredytów” § 8070 „odsetki od kredytów” zwiększenie o 2.000 zł.;
    5. dział 801 „oświata i wychowanie” zwiększenie o 153.675 zł., z tego:
      - rozdz. 80101 „szkoły podstawowe” § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” zwiększenie o 1.300 zł. na zakup oleju opałowego do SP Jurzec;
      - rozdz. 80104 ‘przedszkola” zwiększenie o 3.100 zł., z tego: § 4210 „zakup materiałów i wyposażenia” o 700 zł. (dofinansowanie do zakupu drzwi), § 4300 „zakup usług pozostałych” o 2.400 zł. na projekt remontu Przedszkola;
      - rozdz. 80113 „dowożenie uczniów do szkół” zwiększenie o 97.000 zł., z tego: § 4300 „zakup usług pozostałych” o 7.000 zł., § 6060 „zakupy inwestycyjne” o 90.000 zł. (zakup mikrobusu ze środków PFRON)
      - rozdz. 80195 „pozostała działalność” zwiększenie o 52.275 zł. – środki z PFRON.
    6. dział 852 „pomoc społeczna” zwiększenie o 5.315 zł., z tego:
      - rozdz. 85214 „zasiłki i pomoc w naturze” § 3110 „świadczenia społeczne” zwiększenie o 2.500 zł.
      - rozdz. 85215 „dodatki mieszkaniowe” § 3110 „świadczenia społeczne” zwiększenie o 1.515 zł.
      - rozdz. 85226 „ośrodki adopcyjno – opiekuńcze” § 4300 „zakup usług pozostałych” zwiększenie o 1.300 zł.
    7. dział 900 „gospodarka komunalna i ochrona środowiska” zwiększenie o 14.375 zł., z tego:
      - rozdz. 90015 „oświetlenie ulic” § 4260 „zakup energii” zwiększenie o 3.000 zł.
      - rozdz. 90095 „pozostała działalność” zwiększenie o 11.375 zł., z tego: § 4010,4110. 4120 o 8.375 zł. na wynagrodzenia i pochodne pracowników gospodarczych, § 4260 „zakup energii” o 1.000 zł., § 4300 „zakup usług pozostałych” o 2.000 zł.

    Przewodnicząca otworzyła dyskusję wokół zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
    Radni nie zgłosili uwag do proponowanych zmian.
    Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie :
    W wyniku głosowania: 14 radnych „za” , 1 radny „wstrzymał się od głosu”

    Uchwała Nr XX/87/07 Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 15 grudnia 2007 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

    Ad.6 Podjęcie uchwały w sprawie wydatków niewygasających z dniem 31 grudnia 2007

    Pani Iwona Ofman – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały.
    Z dniem 31 grudnia 2007 r. ustala się wykaz wydatków niewygasających.
    Termin wykonania wydatków wymienionych ustala się do 30.06.2008 r.

    Wydatki niewygasające z dniem 31 grudnia 2007 r.

    Dz.
    Rozdz
    §
    Wyszczególnienie
    Kwota
    801
    -
    -
    Oświata i wychowanie
    142.275
    -
    80113
    -
    Dowożenie uczniów do szkół
    90.000
    -
    -
    6060
    Zakupy inwestycyjne jedn.budżetowych
    90.000
    -
    80195
    -
    Pozostała działalność
    52.275
    -
    -
    4110
    Składki na ubezpieczenie społeczne
    183
    -
    -
    4110
    Składki na ubezpieczenie społeczne
    183
    -
    -
    4120
    Składki na FP
    26
    -
    -
    4170
    Wynagrodzenie bezosobowe
    1.066
    -
    -
    4210
    Zakup materiałów i wyposażenia
    25.850
    -
    -
    4300
    Zakup usług pozostałych
    25.150
    -
    -
    -
    Razem
    142.275


    Przewodnicząca otworzyła dyskusję wokół uchwały.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag do projektu uchwały.
    Burmistrz wyjaśnił, iż gmina Stawiski otrzymała dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w kwocie – 142.275 ,- z tego 90.000 ,- na zakup mikrobusu 9 – osobowego i 52.275 pomoc dla uczniów i dzieci niepełnosprawnych (zakup sprzętu, pomocy naukowych itp.)Gmina zobowiązana jest do złożenia rozliczenia przyznanego dofinansowania do dnia 15 marca 2008 r.

    Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie:
    W wyniku głosowania : 15 radnych „za” - jednogłośnie

    Uchwała Nr XX/88/07 Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 15 grudnia 2007 r. w sprawie wydatków niewygasających z dniem 31 grudnia 2007 roku stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

    Ad.7 Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Stawiski na rok 2008.

    Przewodnicząca Rady przedstawiła:
    Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 30 listopada 2007 roku w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii o projekcie budżetu gminy Stawiski na 2008 rok. Łączna kwota, przypadających w roku budżetowym i latach następnych zobowiązań z tytułu spłat rat kredytów i pożyczek nie przekroczy 15 % planowanych na te lata dochodów. Nie naruszona zostanie również granica łącznej kwoty długu tj. 60 % do dochodów w 2008 roku i latach następnych.
    - pismo Związków Nauczycielstwa Polskiego Zarząd Oddziału w Kolnie w sprawie pozytywnej opinii w części dotyczącej oświaty gminnej w roku 2008.

    Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały z w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 rok.
    Zadania inwestycyjne i źródła ich finansowania w 2008 roku.

    W 2008 r. zaplanowano do realizacji następujące zadania inwestycyjne :
    - „Budowa sieci wodociągowych do kolonii na terenie gminy” – przyjęto wartość powyższego zadania na kwotę 400.000 zł. i realizację w latach 2008 – 2009. W planie wydatków na 2008 r. zabezpieczono 200.000 zł., z tego 29.891 zł. – środki własne, 170.109 zł. – kredyt;
    - „Dokumentacje techniczne do sieci wodociągowych na terenie gminy” – w planie wydatków na 2008 r. zbezpieczono 20.000 zł. jako środki własne;
    - „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej” – 4.000 zł. na projekt hygrofornii w Sokołach (ze środków własnych);
    - „Projekty dróg na terenie gminy” – w budżecie gminy na 2008 r. zabezpieczono 80.000 zł. jako środki własne;
    - „Przebudowa ulic Pocztowa, Reymonta, Witosa” – przyjęto wartośc zadania na kwotę 1.709.549 zł. i realizację w roku 2008. Planuje się złożenie wniosku do RPOWP o pozyskanie środków. W związku z tym w planie wydatków zabezpieczono kwotę 427.387 zł. jako kredyt;
    - „Przebudowa dróg na terenie gminy „Bezpieczna droga do szkoły” – przyjęto wartość tego zadania na kwotę 5.500.000 zł. i realizację w latach 2008 (1.942.674 zł.) – 2009 (3.557.326 zł.). Planuje się złożenie wniosku do RPOWP o pozyskanie środków. W związku z tym w planie wydatków zabezpieczono kwotę 485.669 zł. jako kredyt. W 2008 roku ujęto drogi Rostki – Cedry, Rostki - Żelazki, Kobylin – Wysokie Małe – Wysokie Wielkie i ul. Projektowana, w 2009 r. – Lisy-Mieszołki-Sokoły, Rodale-Rogale, Zabiele, Dzięgiele-Tafiły+ul.Strażacka i Paszki z Radzanowa(Poryte).
    - „Przebudowa ulic w mieście (Ogrodowa, Furmańska, Niecała, Krzywe Koło, Kossaka)” – przyjęto wartość tego zadania na kwotę 200.000 zł. i termin realizacji w 2008 r., kwotę tą zabezpieczono w planie wydatków jako środki własne;
    - „Rozbudowa budynku Urzędu Miejskiego” – przyjęto wartośc tego zadania na kwotę 403.580 zł. i termin realizacji w latach 2008 – 2009.W planie wydatków na 2008 r. zabezpieczono 200.000 zł. jako środki własne;
    „Zakup samochodu ratowniczo – gaśnieczego” – wartość zakupu wynosi 360.000 zł., z tego 144.000 zł. zabezpieczono w budżecie na 2008 r. ze środków własnych. Pozostałą kwotę planuje się pozyskać z NFOŚiGW;
    - „Budowa kompleksu rekreacyjno sportowego” – przyjęto wartość zadania na kwotę 6.912.160 zł. i termin realizacji w latach 2008 (3.320.000 zł.) – 2009 (3.487.000 zł.). Planuje się złożenie wniosku do RPOWP o pozyskanie środków. W planie wydatków na 2008 r. zabezpieczono kwotę 830.000 zł. jako kredyt.
    - „Zakup mikrobusu” – 10.000 zł. ze środków własnych;
    - „Kanalizacja w ul. Łomżyńskiej” – przyjęto wartość zadania na kwotę 200.000 zł. i termin realizacji w 2008 r. Kwotę tę zabezpieczono w budżecie jako środki własne;
    - „Zakup urządzenia do mechanicznego odwadniania osadu” – wrtość tego zakupu wynosi 130.000 zł. i kwotę tą zabezpieczono w planie wydatków na 2008 r. jako środki własne.

    Szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych na 2008 r. oraz źródeł ich finansowania przedstawia załącznik nr 3 a do uchwały.
    W 2008 roku planuje się zaciągnąć kredyt długoterminowy w wysokości 2.610.528 zł. z przeznaczeniem na”
    - 697.363 zł. – spłaty rat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich;
    - 170.109 zł. – zadanie inwestycyjne „Budowa sieci wodociągowych do kolonii na terenie gminy”;
    - 427.387 zł. – zadanie inwestycyjne „Przebudowa ulic Pocztowa, Reymonta, Witosa”
    - 485.669 zł. – zadanie inwestycyjne „Przebudowa dróg na terenie gminy „Bezpieczna droga do szkoły”;
    - 830.000 zł. – zadanie inwestycyjne „Budowa kompleksu rekreacyjno – sportowego”;

    BUDŻET – 2008 rok
    DOCHODY :13.995.828 zł
    Rolnictwo i łowiectwo – 20.000 ,-
    Leśnictwo – 2.022,-
    Transport i łączność – 333,-
    Gospodarka mieszkaniowa - 112.998,-
    Administracja publiczna – 80.460,-
    Urzędy naczelnych organów władzy państwowej,kontroli – 1.095
    Dochody od osób fizycznych osób prawnych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej - 2.323.038 ,-
    Różne rozliczenia – 8.495.199,-
    Oświata i wychowanie - 54.072,-
    Pomoc społeczna – 2.905.311,-
    Gospodarka – 1.300,-
    Razem : 13.995.828,-
    WYDATKI : 15.908.993 ,-
    Rolnictwo i łowiectwo – 279.960,-
    Transport i łączność – 1.458.056,-
    Gospodarka mieszkaniowa – 9.000,-
    Działalność usługowa – 78.000,-
    Administracja publiczna – 1.771.977,-
    Urzęd naczelnych organów władzy państwowej,kontroli – 1.095,-
    Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – 410.266,-
    Obsługa długu publicznego – 248.600,-
    Różne rozliczenia – 163.502,-
    Oświata i wychowanie – 6.597.851,-
    Ochrona zdrowia – 54.238,-
    Pomoc społeczna – 3.258.150,-
    Edukacyjna opieka wychowawcza – 1.234.617,-
    Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – 298.091,-
    Kultura fizyczna i sport 2.700,-
    Razem – 15.908.993,-
          Radny Zdzislaw Obrycki podkreślił,iż budżet gminy na 2008 rok jest poprawnie sporządzony,zawarte sa w nim inwestycje ,które wpłyną na rozwój gminy ,chciałby tylko aby był realizowany przezr Burmistrza w takiej wersji w jakiej zostanie przyjęty przez Radę Miejską.
    Przewodnicząca zamknęła dyskusję wokół uchwały.
    Następnie Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie:
    W wyniku głosowania : 14 radnych „za”, 1 „wstrzymał się od głosu”

    Uchwała Nr XX/89/07 Rady Miejskiej w Stawiskach z dnia 15 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 rok stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

    Ad. 8 Zapytania i wolne wnioski.
    Przewodnicząca przedstawiła :
    - pismo ze Szkoły Podstawowej w Stawiskach – W okresie od 26.11.2007 r. do 21.12.2007 r. realizowane jest przedsięwzięcie pt. „Wigilijny Łańcuch Pokoleń” Projekt działań przewidzianych do realizacji w ramach tego przedsięwzięcia jako główne cele stawia: aktywizację na rzecz lokalnej społeczności, nawiązanie bliskich więzi ze społecznością lokalną, uczenie szacunku i wrażliwości w stosunku do ludzi starszych, chorych i samotnych żyjących w naszym najbliższym środowisku. Aby projekt mógł być sfinalizowany potrzeba wsparcia ludzi dobrej woli, dlatego też nauczyciele, uczniowie i rodzice zwracają się z prośbą o pomoc finansową w tak szlachetnym przedsięwzięciu.
    W tym celu wystawiono puszkę, aby zebrać środki finansowe i przeznaczyć na ten cel.
    - Pismo od p. Mieczysława Bagińskiego – Przewodniczącego Sejmiku Województwa Podlaskiego – życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.

    Przewodnicząca poinformowała, że Burmistrz podpisał umowę z PFRON w Białymstoku w dniu 6 grudnia 2007 r.
    Burmistrz podziękował radnym za uchwalenie budżetu na 2008 rok, jeżeli chodzi o realizację dobrze byłoby go w pełni zrealizować jednak do tego będzie potrzebne wsparcie ze strony Rady do końca, wówczas nie będzie problemu z jego realizacją.
    Przewodnicząca poinformowała, że 29 grudnia(sobota) o godz.1000 odbędzie się posiedzenie XXI Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.
    Przewodnicząca złożyła wszystkim obecnym na sali z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzenia zdrowia, wytrwałości, dużo cierpliwości i wzajemnego zrozumienia.

    Ad. 9 Zamknięcie obrad sesji.
    Przewodnicząca Rady zamknęła obrady XX Sesji Rady Miejskiej w Stawiskach.
    Po zakończeniu sesji odbyło się tradycyjne spotkanie opłatkowe.

    Protokołowała
    M.M



    Przewodniczący Rady Miejskiej
    Barbara Rzadka

Data dodania:
Data upublicznienia: czwartek, 3 sty 2008 09:22
Opublikował(a): Przemysław Niedźwiedzki
Zaakceptował(a): Przemysław Niedźwiedzki
Artykuł był czytany: 1879 razy