Protokół Nr XXXII/04 z sesji Rady Miejskiej w Stawiskach
z dnia: 23 grudnia 2004 roku
Lista obecności w załączeniu.
Sesję rozpoczęto o godz. 940 a zakończono o godz. 1140
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z obrad XXXI Zwyczajnej Sesji z dnia 1 grudnia 2004 roku.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Sprawozdanie Burmistrza z działalności między sesjami.
- Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków na 2005 rok.
- Zmiany w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Stawiski.
- Zmiany w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.
- Przyjęcie budżetu gminy na 2005 rok.
- Przyjęcie uchwały w sprawie strategicznych założeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Stawiskach dotyczące zniwelowania głównych problemów lokalnych i przyczyn korzystania z pomocy społecznej na lata 2004 – 2005.
- Rozpatrzenie skargi na Kierownika jednostki organizacyjnej.
- Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Stawiskach.
- Zapytania i wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad sesji.
Ad. 1
Przewodniczący Rady Marek Sobociński otworzył obrady Sesji, powitał wszystkich zebranych oraz gości zaproszonych Dyrektora Gimnazjum – Krystynę Polkowską, Przewodniczącego Izb Rolniczych – Jana Zelkowskiego ,Dyrektora BS Piątnica o / Stawiski – Kazimierza Frąckiewicza ,Komendanta Państwowej Straży Pożarnej - Józefa Jasiewicza.
Przewodniczący zaproponował aby wykreślić z porządku obrad pkt dot. przyjęcia zmian dotyczących Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej.
Za wykreśleniem tego punktu głosowało 9 radnych, 2 osoby wstrzymało się , 3 osoby nie brało udziału w głosowaniu.
Przewodniczący poinformował, że punkt 10 został wykreślony.
Ad. 2
Za przyjęciem protokołu głosowało 12 radnych ,2 osoby nie brały udziału w głosowaniu.
Ad. 3
Sprawozdanie Burmistrza między sesjami.
Burmistrz P.M.Waszkiewicz zabrał głos i poinformował radę ,iż z powodu prac związanych z przygotowaniem budżetu na 2005 rok nie zostało przygotowane sprawozdanie z pracy między sesjami. W dalszej części wypowiedzi Burmistrz powiedział, że udzieli odpowiedzi na zadane pytania i interpelacje na następnej Sesji Rady.
Burmistrz poinformował, iż 17 grudnia br. zakupiono śmieciarkę oraz 600 szt. - 120 l pojemności pojemników oraz 50 sztuk – 1100 l pojemności.
Przewodniczący Rady poinformował ,że do Rady wpłynęło pismo:
- z Gimnazjum o wprowadzenie poprawek do projektu budżetu w wydatkach na 2005 r.
- J.Zalewskiego w sprawie wodociągu w miejscowości Cedry
Burmistrz wyjaśnił, że w budżecie są zarezerwowane środki finansowe na przyłącza wodociągowe. Występuje natomiast problem z przejściem przez prywatną działkę.
Właściciele podpisali zgodę przy projektowaniu wodociągu natomiast przy wykonaniu wodociągu nie wyrazili takiej zgody dlatego wystąpił problem.
Radny Z.Obrycki przedstawił Radzie powód konfliktu dotyczący remontu drogi Mieszołki – Cedry. Mieszkańcy deklarowali zgodę na podłączenie wodociągu za remont drogi.
Burmistrz odpowiedział, że droga jest wytyczona i nie powinno być problemów z jej remontem. Oczekuje od radnych poparcia i uważa, że sprawę tę powinno się załatwić w niedługim okresie czasu.
Ad. 5
Przewodniczący poinformował, iż Kierownik ZGKiM złożył wniosek wraz z kalkulacjami cen za odprowadzenie ścieków i zaopatrzenia w wodę.
Burmistrz ustosunkował się do kalkulacji dokonując weryfikacji – cena kształtuje się na poziomie roku 2004.
Za zbiorowe zaopatrzenie w wodę w kwocie – 1,55 z za 1 m3
Za zbiorowe odprowadzanie ścieków socjalno – bytowych w kwocie – 2,97 za 1 m3
Za zbiorowe odprowadzenie ścieków przemysłowych – 4,12 za 1 m3
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.
Uchwała Nr 98/XXXII/04 w sprawie : zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków została przyjęta jednogłośnie - stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad. 6
Burmistrz wyjaśnił ,iż wpisanie dróg w Porytem do Planu Rozwoju Lokalnego jest spowodowane błędem kwalifikacji dróg.
Droga Paszki z Radzanowa i Spokojna są ulicami gminnymi ,a Powiatowa – ul. Strażacka .W rzeczywistości – ul. Strażacka jest gminna, natomiast dwie pozostałe powiatowe.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie : 12 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 2 osoby nie brało udziału w głosowaniu.
Ad. 7
Pani Skarbnik zapoznała z Wykazem Zadań Inwestycyjnych i środkami na ich realizację.
Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym – 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba wstrzymała się od głosowania.
uchwała Nr 100/XXXII/04 w sprawie zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad. 8
Pani Skarbnik zapoznała treścią uchwały w sprawie przyjęcia budżetu na 2005 rok. oraz Załącznikiem nr 5 – Wykaz zadań inwestycyjnych i środki na ich realizację.
Rada jednogłośnie przyjęła budżet na 2005 rok.
Uchwała Nr 101 /XXXII/04 w sprawie: budżetu gminy na 2005 rok stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad. 9
Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych na lata 2004 – 2007.
Uchwała Nr 102/XXXII/04 stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Ad. 10
Przewodniczący Rady Marek Sobociński zapytał czy ktoś z obecnych chciałby zabrać głos w sprawie skargi na Kierownika GOK- u informując, że była ona badana na posiedzeniach Komisji Rady.
Przewodniczący Komisji Oświaty i Kultury - Z.Obrycki zabrał głos, który w swojej wypowiedzi podkreślił, iż działalność GOK-u w latach ( 2000 – 2002 )była kontrolowana przez Najwyższą Izbę Kontroli dwukrotnie i z protokółów pokontrolnych wynika, iż nie ma żadnych zarzutów , a jedyna uwaga to ,że zbyt mało środków finansowych Rada przekazuje na działalność kulturalną.
A. Zaręba zapytał ile razy Komisja Oświaty i Kultury przeprowadziła kontrolę w GOK – u. Radny Z.Obrycki poinformował, że komisja kontroluje i ocenia prace GOK raz w roku i nie wniosła żadnych zastrzeżeń do pracy Kierownika. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie uchwałę ,że skarga jest zasadna.
Wszyscy radni wstrzymali się od udziału w głosowaniu.
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie uchwałę ,że skarga jest niezasadna.
W wyniku głosowania :
- 2 radnych głosowało „za”
- 11 radnych „wstrzymało się od głosowania”
- 1 - osoba nie brała udziału w głosowaniu
Przewodniczący poinformował, że w wyniku przeprowadzonego głosowania Rada uznała skargę za niezasadną.
Wynik głosowania nie zadowolił skarżącego wobec powyższego oświadczył, iż będzie dochodził swoich racji na drodze postępowania sądowego.
Ad. 11
Radny S. Sokołowski zwrócił się z prośbą do Rady aby podjęła uchwałę w sprawie wygaśnięcia mandatu.
Przewodniczący zapoznał radnych z treścią uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu i poddał pod głosowanie.
W wyniku głosowania:
- 12 radnych „za”
- 1 osoba „przeciw”
- 1 osoba się wstrzymała
Uchwała Nr 104/XXXII/04 w sprawie wygaśnięcia mandatu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radny S.Sokołowski podziękował Radzie za dobrą współpracę i życzył wszystkim zdrowych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia. Wspomniał, że nadal będzie sprawował funkcję sołtysa i działał na rzecz dobra wspólnego gminy Stawiski.
Burmistrz podziękował radnemu S.Sokołowskiego za dobrą współpracę.
Ad. 12
W wolnych wnioskach głos zabrał Józef Zalewski – w sprawie wodociągu w miejscowości Cedry. W swojej wypowiedzi podkreślił, że każdy obywatel ma równe prawa do dóbr ,które gmina posiada. Na przyłączenie wody czeka 2 lata. Mówił, że jest przedstawicielem rady z ubiegłej kadencji i w 100 % dążył aby właśnie ta część została zwodociągowana. Wg niego gmina powinna przeprowadzić negocjacje z właścicielem działki na położenie wodociągu. Mówił, że nie tylko on jest zainteresowany podłączeniem do wodociągu , P.Gromadzki Andrzej,P.Kozikowski.
Na koniec zwrócił się z prośbą do Rady aby pozytywnie załatwić jego prośbę i nie odwlekać w czasie.
W wyniku tej dyskusji Burmistrz poprosił o zabranie głosu.
Wyjaśnił, że na etapie budowy wodociągu nie ma pozwolenia na budowę pozwolenie przy projekcie jest – jedna zgoda rolnika, a kiedy gmina występuje o warunki lokalizacji przy inwestycji i o pozwolenie na budowę z wykonawcą wówczas wykonawca musi mieć jeszcze jedno pozwolenie od rolnika.
Burmistrz zapewnił, że dokona wszelkich starań aby pozytywnie została załatwiona prośba J.Zalewskiego.
Na tym posiedzenie zakończono.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Sobociński
Protokołowała:
Małgorzata Mroczkowska