Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18-520 Stawiski, pok. Nr 22, tel. 86 278 51 59
Wymagane dokumenty
Wniosek organizatora, który zawiera informacje o:
- danych organizatora (nazwa, adres, telefon),
- danych pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony,
- terminie imprezy,
- miejscu imprezy,
- nazwie imprezy,
- charakterze imprezy,
- liczbie dostępnych miejsc dla publiczności lub powierzchni terenu, na którym ma się odbyć impreza masowa w przypadku otwartej przestrzeni,
- liczbie służby porządkowej i informacyjnej,
- rodzaju wstępu na imprezę (wolny lub odpłatny),
- zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu, energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
2. Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
3. Informacje o:
a) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
b) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
c) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej
drugiego stopnia,
d) sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
e) zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
f) powiadomieniu właściwego miejscowo komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
g) oświadczenie o spełnieniu wymogów o których mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych (punkt g dotyczy bezpieczeństwa meczu piłki nożnej),
h) informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe,
i) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
Niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej organizator jest również obowiązany dołączyć do wniosku:
1 Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Policji w Kolnie.
2. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Kierownika Pogotowia ratunkowego w Łomży.
3. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kolnie.
4. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie.
5. Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (ww. opinie zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania).
Ponadto organizator imprezy masowej dołącza do wniosku:
1. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego ( jeżali podmiot podlega rejestracji w KRS ).
2. Uwierzytelnioną kserokopię dowodu osobistego - w przypadku, gdy organizatorem jest osoba fizyczna.
3. Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania organizatora w przypadku jego reprezentowania przez pełnomocnika.
W przypadku, gdy właściciel, posiadacz, użytkownik obiektu, lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu, organizator do wniosku dołącza ważne opinie Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Kolnie oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie.
Organ może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
1. Kopii aktualnych protokołów z kontroli sprawdzającej stan techniczny obiektu, w którym impreza masowa będzie się odbywać.
2. Dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom uczestniczącym w imprezie masowej, na którą wstęp jest odpłatny.
3. Pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
- danych organizatora (nazwa, adres, telefon),
- danych pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony,
- terminie imprezy,
- miejscu imprezy,
- nazwie imprezy,
- charakterze imprezy,
- liczbie dostępnych miejsc dla publiczności lub powierzchni terenu, na którym ma się odbyć impreza masowa w przypadku otwartej przestrzeni,
- liczbie służby porządkowej i informacyjnej,
- rodzaju wstępu na imprezę (wolny lub odpłatny),
- zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu, energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
2. Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
3. Informacje o:
a) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
b) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
c) osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej
drugiego stopnia,
d) sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
e) zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
f) powiadomieniu właściwego miejscowo komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
g) oświadczenie o spełnieniu wymogów o których mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych (punkt g dotyczy bezpieczeństwa meczu piłki nożnej),
h) informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe,
i) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
Niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej organizator jest również obowiązany dołączyć do wniosku:
1 Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Policji w Kolnie.
2. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Kierownika Pogotowia ratunkowego w Łomży.
3. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kolnie.
4. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie.
5. Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (ww. opinie zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania).
Ponadto organizator imprezy masowej dołącza do wniosku:
1. Oryginał lub uwierzytelnioną kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego ( jeżali podmiot podlega rejestracji w KRS ).
2. Uwierzytelnioną kserokopię dowodu osobistego - w przypadku, gdy organizatorem jest osoba fizyczna.
3. Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania organizatora w przypadku jego reprezentowania przez pełnomocnika.
W przypadku, gdy właściciel, posiadacz, użytkownik obiektu, lub zarządzający obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu, organizator do wniosku dołącza ważne opinie Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Kolnie oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolnie.
Organ może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
1. Kopii aktualnych protokołów z kontroli sprawdzającej stan techniczny obiektu, w którym impreza masowa będzie się odbywać.
2. Dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom uczestniczącym w imprezie masowej, na którą wstęp jest odpłatny.
3. Pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Miejski w Stawiskach, ul. Plac Wolności 13/15, 18-520 Stawiski, pok. Nr 22, tel 86 278 51 59
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia. Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
Inne wskazówki, uwagi:
Zezwolenie w formie decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 611)
Opracował
Nerkowski Cezary
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Nerkowski Cezary
Zatwierdził
Nerkowski Cezary
Data sporządzenia
poniedziałek, 29 lis 2004 09:07
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 29 lis 2004 09:25
Pliki do pobrania:
- Wzór wniosku do Burmistrza Stawisk (rtf) 14 kwi 2015 13:26 0,06 MB