Zameldowanie (wymeldowanie) decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy. Anulowanie powyższej czynności w drodze decyzji administracyjnej.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Stawiskach - pokój nr 5 (parter)
telefon: 86 278 55 11 w 35 lub 86 278 52 02
telefon: 86 278 55 11 w 35 lub 86 278 52 02
Wymagane dokumenty
1. podanie
2. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
3. wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
3. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
4. potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
5. w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
2. dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
3. wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” (tylko w przypadku zameldowania na pobyt stały lub czasowy),
3. potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł (tylko w przypadku wymeldowania lub anulowania zameldowania),
4. potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
5. w szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Miejski w Stawiskach - pokój nr 5 (parter)
Opłaty:
Opłatę skarbową w wysokości 10 zł. za wydanie decyzji administracyjnej należy dokonać przed wydaniem decyzji na rachunek Urzędu Miejskiego w Stawiskach ( BS Piątnica o/ Stawiski Nr 51 8762 1022 0031 6097 2000 0010
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie składa się do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Burmistrza Stawisk. Odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Stawiskach.
Inne wskazówki, uwagi:
Podanie o wymeldowanie powinno zawierać w szczególności takie dane jak:
- imię i nazwisko osoby, która ma być wymeldowana,
- adres lokalu,
- jeśli jest znany to podać aktualny adres pobytu tej osoby,
- informację od kiedy nie zamieszkuje w tym lokalu,
- przyczyny opuszczenia lokalu,
- uzasadnienia żądania wymeldowania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.);
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.).
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Halina Skrodzka
Zatwierdził
Agnieszka Rutkowska
Data sporządzenia
wtorek, 8 lip 2003 14:03
Data zatwierdzenia
wtorek, 22 lip 2003 10:44
Pliki do pobrania:
- zgłoszenie pobytu czasowegp (pdf) 12 lip 2020 20:36 0,23 MB
- zgłoszenie pobytu stałego (pdf) 12 lip 2020 20:36 0,23 MB