BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr 124/XXXVII/05 Rady Miejskiej w Stawiskach

z dnia: 28 kwietnia 2005 roku
w sprawie: zmieniająca uchwałę w sprawie określenia w drodze regulaminu wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski.

Na podstawie art. 30 ust. 6 w związku z art. 91 d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, zm. Nr 137, poz. 1304, Nr 203, poz. 1966, Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 179, poz. 1845) uchwala się, co następuje:

§ 1. Rozdział I regulaminu pt. „Dodatek motywacyjny” stanowiącego załącznik do uchwały Nr 109/XXXIV/05 z dnia 8 lutego 2005 r. w sprawie określenia w drodze regulaminu wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Regulacje dodatku motywacyjnego objęte niniejszym regulaminem obowiązują w okresie od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2005 r.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Stawisk.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku Urzedowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady
Marek Sobociński


Załącznik
do Uchwały Nr124/XXXVII/05
Rady Miejskiej w Stawiskach
z dnia 28 kwietnia 2005 r.

REGULAMIN

w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia dla nauczycieli szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stawiski.
DODATEK MOTYWACYJNY

§ 1. Dodatek motywacyjny dla dyrektora szkoły ustala i przyznaje w wysokości 5 % jego wynagrodzenia zasadniczego miesięcznego Burmistrz Stawisk, zaś w stosunku do pozostałych nauczycieli dyrektor szkoły w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego danego nauczyciela miesięcznie.

§ 2. Dodatek motywacyjny dyrektor szkoły przyznaje z własnej inicjatywy lub na wniosek podmiotów wymienionych w §3 regulaminu, dwa razy do roku w oparciu o niniejszy regulamin w terminach:

1) do 31 sierpnia na okres od 1 września do 28 lutego,
2) do 28 lutego na okres od 1 marca do 31 sierpnia.

§ 3. Z wnioskiem do dyrektora szkoły o przyznanie dodatku motywacyjnego mogą wystąpić:

1) związki zawodowe działające w szkole,
2) osoby zajmujące stanowiska kierownicze w szkole.

§ 4. Dodatek motywacyjny wypłaca się miesięcznie z góry w terminie wypłaty wynagrodzeń.

§ 5. Decyzje o przyznaniu dodatku przekazuje się nauczycielowi, dyrektorowi w formie pisemnej, kopie decyzji włącza się do akt osobowych, a drugą przekazuje do księgowości.

§ 6. 1. Prawa do dodatku motywacyjnego nie mają nauczyciele, którzy:

1) po raz pierwszy są zatrudnieni w danej szkole przez okres 6 miesięcy, licząc od daty rozpoczęcia pracy z wyjątkiem nauczycieli: przeniesionych służbowo na podstawie art. 18 Karty Nauczyciela, skierowanych w oparciu o art. 19 Karty Nauczyciela i uzupełniających pensum zgodnie z art. 22 Karty Nauczyciela,
2) otrzymali kary porządkowe i dyscyplinarne przewidziane przepisami Kodeksu Pracy i Karty Nauczyciela przez czas obowiązywania kary do czasu zatarcia,
3) przebywają na urlopach bezpłatnych, wychowawczych i urlopach dla poratowania zdrowia, a także w stanie nieczynnym,
4) posiadają negatywną ocenę pracy zawodowej do czasu dokonania kolejnej oceny.

2. Wypłata dodatku motywacyjnego w sytuacji określonej w ust. 1 pkt 2 ustaje począwszy od następnego miesiąca, w którym nastąpiło uprawomocnienie się decyzji (orzeczenia) nałożonego karą. Jeżeli uprawomocnienie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca to wypłata ustaje od tego miesiąca.

3. Wypłata dodatku motywacyjnego w sytuacji określonej w ust. 1 pkt 3 ustaje z chwilą przejścia nauczyciela na urlop bezpłatny, wychowawczy, urlop dla poratowania zdrowia, a także w stan nieczynny. W wypadku przejścia w ciągu miesiąca rozliczenia następuje proporcjonalnie do przepracowanego okresu.

§ 7. Do warunków przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego należą:

1. Osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, a w szczególności:

1) uzyskanie przez uczniów z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela, dobrych osiągnięć dydaktyczno – wychowawczych potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji, efektami egzaminów lub sprawdzianów albo sukcesami w konkursach, zawodach i olimpiadach,

2) umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów we współpracy z ich rodzicami,

3) pełne rozpoznanie środowiska wychowawczego uczniów, aktywne i efektywne działanie na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki;

2. Jakość świadczonej pracy, w tym związanej z powierzonym stanowiskiem kierowniczym, dodatkowym zadaniem lub zajęciami, a w szczególności:

1) systematyczne i efektywne przygotowywanie się do przydzielonych obowiązków,
2) podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych,
3) wzbogacanie własnego warsztatu pracy,
4) dbałość o estetykę i sprawność powierzonych pomieszczeń, pomocy dydaktycznych lub urządzeń szkolnych,
5) prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym pedagogicznej,
6) rzetelne i terminowe wywiązywanie się z poleceń służbowych oraz powierzonych obowiązków;

3. Posiadanie co najmniej dobrej oceny pracy lub pozytywnej oceny dorobku zawodowego;

4. Zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy – Karta Nauczyciela, a w szczególności:

1) udział w organizowaniu imprez i uroczystości szkolnych,
2) udział w zespołach podmiotowych i innych,
3) opieka nad samorządem uczniowskim lub organizacjami uczniowskimi działającymi na terenie szkoły,
4) prowadzenie lekcji koleżeńskich, przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli,
5) aktywny udział w realizacji innych zadań statutowych szkoły;w tym, w stosunku do dyrektora szkoły;
a) realizacja w szkole lokalnej polityki oświatowej,
b) prawidłowe dysponowanie przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz gospodarowanie mieniem,
c) samodzielność w prawidłowym wykonywaniu obowiązków,
d) przestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły oraz bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów.

Data dodania:
Data upublicznienia: poniedziałek, 9 maj 2005 12:15
Opublikował(a): CEZARY NERKOWSKI
Zaakceptował(a): CEZARY NERKOWSKI
Artykuł był czytany: 2675 razy