BIP Gminy Stawiski

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr 93/XXIX/04 Rady Miejskiej w Stawiskach

z dnia: 12 września 2004 roku
w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań gminy, sposobu jej rozliczenia oraz kontroli wykonania zadań.

Na podst. art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1988 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 123, poz. 1291, Nr 121, poz. 1264 ). W związku z art. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873, oraz z 2004 r. Nr 64, poz. 593 i Nr 116, poz. 1203), uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych,nie działające w celu osiągnięcia zysku, prowadzące działalnosć statutową związaną z realizacją zadań Miasta.

2. Oferty powinny być złożone w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

3. W przypadkacjh szczególnych wniosek może być złożony po upływie ww terminu. Uchybienie terminu wymaga pisemnego uzasadnienia.

§ 2. 1. Wnioski-oferty podmiotów zainteresowanych powinny zawierać w szczególności:

1) szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

2) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,

3) informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.

2. Do wniosku powinien być dołączony statut i inny dokument organizacyjny, lub rejestracyjny podmiotu z którego wynikają zadania statutowe,oraz upoważnienie do składania oświadczeń woli.

3. Wniosek powinien zawierać także poświadczenia z Urzedu Skarbowego, oraz ZUS o niezaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publicznoprawnych.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych wpisów w rejestrach do składania oświadczen woli w imieniu podmiotu.

5. Niezłożenie wskazanych dokumentów, lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postepowania o udzielenie dotacji w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych.

§ 3. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz Stawisk po zasięgnięciu opinii komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządów Miasta,

2) wysokość środków budżetu miasta przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom o których mowa w paragrafie 1,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w tym realizacji do rzeczowego zakresu zadania,

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

5) analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim z uwzględnieniem rzetelnosci i terminowości ich realizacji.

2. Burmistrz Stawisk dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o działalnosci pożytku publicznego i wolontariacie, a w wypadkach prawem przewidzianych,ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 4. 1. Warunkiem zlecenia przez samorząd gminy realizacji zadania jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza Stawisk z podmiotem realizującym zadanie,o których mowa w paragrafie 2 ust. 2. Umowa powinna zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie strony umowy, 2) szczegółowy zakres rzeczowy realizaowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji,

3) określenie czasu jego realizacji, 4) wzory dokumentacji umożliwiające okresową ocenę realizacji zadania, terminy oraz sposób jej przekazywania,

5) zobowiazanie zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji wg. wymagań określonych przez zleceniodawcę w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowycm oraz jakościowym,

6) zobowiązanioe zleceniobiorcy do poddania się w każdym czasie bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez zleceniodawcę , lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,

7) określenie wysokości dotacji, jaką zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania przez zleceniobiorcę, których częstotliwości i wysokości nie można było przewidzieć przy ustalaniu wysokości dotacji,

9) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń miedzy stronami umowy,

10) ustalenie trybu i terminu przekazywania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego starym nadzorem zleceniodawcy,

11) warunki wypowiedzenia umowy,

12) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystywania dotacji na cele inne niż określone w umowie, a w szczególności:

a) terminu zwrotu kwoty dotacji

przeznaczonej na inne cele lub wykorzystywanej niezgodnie z przeznaczeniem,

b) terminu zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania,

c) sposobu i terminu zabezpieczenia realizacji zadania, o ile podmiot zobowiązał się do udzielenia takiego zabezpieczenia we wniosku o dotację.

§ 5. 1. Burmistrz Stawisk zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji uwzględniajac kryteria efektywnosci, rzetelności, ciąglości,terminowości oraz jakości ich świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:

1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,

2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

§ 6. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania,

2) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT (oryginały) dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie poniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

3. Burmistrz Stawisk przedłoży corocznie Radzie Miejskiej sprawozdanie z realizacji uchwały w terminie do 30 kwietnia każdego roku.

§ 7. Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzi Skarbnik gminy.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Stawisk.

§ 9. Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Stawiskach Nr 88/XVIII/2000 z dnia 20 kwietnia 2000 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz kontroli.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Marek Sobociński

Data dodania:
Data upublicznienia: poniedziałek, 13 wrz 2004 13:32
Opublikował(a): CEZARY NERKOWSKI
Zaakceptował(a): CEZARY NERKOWSKI
Artykuł był czytany: 2449 razy